Dla biznesu - o wirtualnych biurach

a rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę

Dla biznesu - o wirtualnych biurach

Sprawdzanie pracy osób zatrudnionych przez klienta biura wirtualnego

Pracownicy wirtualnego biura w ramach umowy podpisywanej ze swoim klientem mogą przeprowadzać badania rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę do istniejącego zapotrzebowania. Takie badania mogą zostać poparte przez ankiety przeprowadzane wśród kontrahentów. Jednocześnie pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc swojemu klientowi w wyborze optymalnej lokalizacji dla jego nowych oddziałów firmowych. Na życzenie kierownika firmy mogą także sprawdzać wydajność pracy jego poszczególnych pracowników. Skorzystanie z takich usług pomoże kierownikowi firmy w dobrym zorganizowaniu pracy swojego przedsiębiorstwa.


Organizacja pracy wirtualnego biura

Podstawą prawną dla prowadzenia wirtualnego biura jest podpisywana umowa. Osoby prowadzące wirtualne biura będą wymagały od swoich klientów przedstawienia różnych dokumentów, na podstawie których będą mogły stwierdzić, że prowadzą oni legalną działalność gospodarczą. Następnie na podstawie poznania profilu działalności swojego klienta oraz jego potrzeb i oczekiwań będzie można określić zakres działalności wirtualnego biura dla niego prowadzonego. Za samą organizację pracy wirtualnego biura będzie odpowiadała ta firma, która wynajęła swoje lokale dla zainteresowanego klienta. Jej pracownicy będą między innymi odbierać korespondencję przychodzącą do ich klienta, odsyłać ją na jego adres oraz informować go o potrzebie załatwienia jakichś spraw urzędowych.


Formy obsługi korespondencji klienta przez wirtualne biuro

Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.